snus.blogg.se/reclaimlife

Helrenovering av mig själv, ett ego år då jag fokuserar på mitt mående fysiskt och psykiskt. En resa mot ett bättre liv

Up-to- date

Publicerad 2016-01-05 15:19:13 i Allmänt,

Har hänt en hel del sen jag skrev sist så det blir ett up-to-date-inlägg det här.
Trots försäkran från sköterskan blev det inte nåt möte i oktober men väl den
30 november 2015. Jag fixade första lektionen och sen gick L. in och tog
eftermiddagen åt mig. Hon är toppen!
 
Berättade för henne om op.planerna och hon var helt okej med det och så stöttande!
Hon tyckte det skulle bli så spännande att få följa min resa så det känns skönt.
 
Infomötet i Borås var ganska intetsägande, var en miniversion av Sahlgrenska och inte så mycket nytt.
Fick dock träffa dietisten Puck, sköterskorna och kirurgen Maria. Vi, läkaren, sköterska och jag, pratade om de olika metoderna och jag berättade att jag var tveksam och inte visste riktigt vilken jag skulle välja och då förordade Maria en gbp.
Vi kollade på datum och jag blev först erbjuden den 9 februari men då fyller ju min prins år så det gick inte.
Jag blev istället preliminärt erbjuden den 2 februari vilket gör att jag blir sjukskriven 9 dagar och sen en veckas lov på det.
 
En annan av de som ska opa sig fick jag väldigt bra kontakt med och vi pratade på om allt möjligt.
Hon heter Sabina, 32 år gammal och ursprungligen från Västerås men numera bosatt i Sandhult.


Hon ska göra en sleeve. Hon har dock ca 20 kg mer i övervikt än vad jag har och är kortare...
 
Vi skulle bli kallade igen om två veckor och den 14 december 2015 var det åter dags att åka till Borås.
Sabina och jag hade bestämt att vi skulle luncha ihop.
Denna gång var det provtagning, lämnade massa blod igen, vikt, längd och ett ekg samt midjemått.
Allt var okej och såg bra ut inför op.
 
Samtal med Puck om maten, alltså flytet innan op och maten efter op. Hon verkar inte ha alla hästar i stallet!
Nu var det bestämt att min operation blir den 2 februari 2016 så min flytstart blir den 5 januari. Skönt att slippa flyta över jul och nyår iaf... 4 veckor och ner 7kg blev min dom :)
 
Efter en supergod lunch på Springrolls där även Christina gjorde oss sällskap var det dags att träffa narkosläkaren.
Ganska meningslöst enligt mig, då det tog ca 5 min och bestod i en konversation där han berättade att min journal såg bra ut, frågade om jag varit sövd förut och om jag hade några frågor, sen var det klart....
 
Ja, ja... det var en trevlig dag tillsammans med Sabina iaf och ett steg närmare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela