snus.blogg.se/reclaimlife

Helrenovering av mig själv, ett ego år då jag fokuserar på mitt mående fysiskt och psykiskt. En resa mot ett bättre liv

FB statusar

Publicerad 2016-01-13 20:13:00 i Allmänt,

16/5-2015 Fördelar nackdelar med sleeve respektive gbp? Blir tokig på alla info och vill veta vad ni tycker?

25/5-2015 Sjukskrivning efter op varierar en del men hur har ni mått efteråt? Klarar man att gå till jobbet efter två veckor? ( hoppas på op. Och kommer då att arbeta som lärare )

10/6-2015 Vilka prover har de tagit på er innan op? Min läkare tog bara ett blodprov för att kolla blodfetterna. Och blodtrycket då förstås.

17/6-2015 Blev så glad idag då jag i brevlådan fann ett brev från vården. Men icke sa Nicke, ett kompletteringsbrev då remissen inte var fullständig 😢 bad ändå uttryckligen om alla prover mm inför remissen. Nu blir väntan ännu längre...

24/6-2015 Vilken vikt går man efter? Inskrivning vid remiss på vc eller mötet med opande sjukhus?

29/6-2015 Finns det fler här som har/ska opa sig på Sahlgrenska, Göteborg?

2/7-2015 Äntligen! Idag 7.55 inkom komplettering till obesitas och jag är nu med i rullarna 👍 tyvärr får jag vänta till september med att gå på infomöte men nu är det iaf på G

Nu är sommarvärmen här och jag njuter av att höra barnen plaska och leka. Själv vill jag bara hitta en frys att gå in i 😞 värmen är jättejobbig och jag klarar inte av att gå lättklädd då låren skaver och jag vill helst undvika alla blickar ( finns kanske mest i mitt huvud) säg att det blir bättre som normalviktig?! 💞 kram till er

5/7-2015 Så svullna fötter av värmen, nån som har tips på receptfritt vätskedrivande? Dricker ej kaffe, har druckit vatten/te idag

3/8-2015 Äntligen kom brevet med nästa steg!! 9 september är det info träff som gäller Det går framåt, sakta men säkert!

18/8-2015 Har sedan jag bestämt mig varit inne på en gbp men börjar nu vela  finns det någon hör som ändrat sig och gjort sleeve istället och isf vad fick dig att ändra optyp?

25-27/9-2015 Gör de enbart sleeve i Borås eller gbp oxå? Nån som opat sig i Borås? Blev tilldelad dit och känner inte till det sjukhuset alls.

16/10-2015 Har pratat med sköterska på Borås och muntligt fått besked att jag ska dit den 26/10 men har inte fått någon kallelse med tid. Behöver jag oroa mig att de missat mig? När fick ni er kallelse till möte med kirurg m fl?

27/12-2015 Vart har ni köpt ert "flyt"? Vilka märken och smaker? Kaffe går bort

4/1-2016 Ni som snart ska opa er och har kunskap/vetskap om sleeve som alternativ, vad är det som gör att ni väljer gbp? Är inte emot gbp utan bara nyfiken ( och har lite ångest om opmetod) ställer frågan på fler ställen i hopp om fler svar

5/1-2016 Flyttips önskas! Vad kan jag göra för att det inte ska smaka mjöligt/grynigt? Nutrilett vänder med en gång och idag använder jag allevo och naturdiet men jag får kräkreflexer när jag ska få i mig dem 😢 varma soppor funkar bättre men vill kunna variera mig och slippa soppa till frukost.

13/1-2016 Blev lite ledsen idag då jag får ett meddelande från en på jobbet som jag inte arbetar tätt med ( arbetar i olika hus) med frågan om jag ska opas. Inte så att det är hemligt men jag vill ju välja vem och när jag berättar det. Inte ens alla mina närmaste arbetskamrater vet!! Går på flyt just nu och op den 2/2.

29/1-2016 Har optid på tisdag och vet inte om den är i fara. För ca två veckor sen fick jag inflammation i hörselgången och fick då en salva som inte skulle påverka op. I måndags då jag inte blivit bättre utan även fått yrsel, illamående och blivit döv åkte jag till jouren ( fanns inga tider på vc) och fick svaret att inflammation/ infektion nu befann sig i mellanörat. Har sedan dess ätit penicillin men det ända som hänt är att trycket i örat är borta. Sista dosen tas imorgon. Hur vet jag att infektionen är borta? Kan detta försena op? Får inga svar från de läkare jag pratat med och hann/kunde inte ringa opsjukhuset idag. Vad tror ni?

1/2-2016 Knäpp fråga 😜 har man sina egna trosor på sig under op? Kan/ får man duscha efter op på sjukhuset? Ska packa väskan och känner mig smått förvirrad 😉 Mobil, laddare, tofflor, hygien; vad mer behöver man?

2/2-2016 Ursäkta men här kommer en riktig 💩fråga. Ser att många blir förstoppade men mitt problem är att jag inte gör nr 2 mer än 1gg/veckan på flyt. Blir heller inte nödig, är det så att jag inte "tillverkar" 💩 eller vad kan det vara? Ska ringa och kolla med dietisten imorgon men tänkte om ni kloka visste eller om det är någon mer än jag med detta problem.

11/2-2016 Har sån huvudvärk, tror det beror på vätskebrist trots att jag dricker det jag ska/får  två dagar post op. Är det farligt att dricka mer vatten?

12/2-2016 Illamående, blä!! Vad kan man göra åt det? 3 dagar post op. Fick illamående tabletter på sjukhuset, vet dock inte vilka. Funkar åksjuketabletter?

16/2-2016 Matfråga! V2-4 post op får man äta 1dl kött/fisk/fågel etc. Men den ska vara mosad/puread. Vad äter ni?

18/2-2016 Tacos, alltså grönsakerna. Rå paprika, gurka, majs etc. Är det ok att äta, dumpingvarning, akta sig för? Är på mos/puré period efter op och funderar på om jag behöver steka dem tillsammans med köttfärsen?

Potatismos, blomkålsmos, ärtpure , morotspuré i all ära men lite tråkigt. Har läst i filerna och rek från dietist men blir inte klokare för det. Mos/puré period; vad mer kan man äta? Omelett vet jag. Men vad har ni till köttet/fisken? Man ska ju avvakta med pasta och ris

20/2-2016 Har en hippogriff (agraff , maken sa fel igår 😉) som gör väldigt ont, 11 dagar post op och har inte tid förrän på onsdag för att ta bort dem. Är det knapra alvedon eller kan man ringa jouren och be dem ta bort den?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela